Bazı idareler ihalelerde yeterlilik kriteri olarak firmanın bünyesinde bulunan personellere ilişkin düzenlemeler yapmaktadır. Personellerin sertifikasyonu, mezuniyetleri hatta geçmişe yönelik tercrübelerine istinaden evraklar istenmektedir.
Kamu İhale Kanununa göre kesinlikle yanlış bir uygulamadır. İhale Uygulama Yönetmeliklerinde bu nokta açıkça belirtilmiştir. Aşağıda Mal Alımları İhale Uygulama Yönetmeliğinin ilgili maddesini paylaşıyorum. Referans olarak alınabilir.
Bir ihalede karşınıza bunun gibi bir yeterlilik kriteri çıkar ve sizin personel yapınıza uygun olmazsa itiraz ile maddenin iptal edilmesini sağlayabilirsiniz.
İstenecek belgeler
MADDE 27 –g) Aday veya isteklinin personel çalıştırdığına ilişkin belgeler, ihaleye katılımda yeterlik kriteri olarak istenemez. Ancak, alımın niteliği esas alınarak yüklenici tarafından çalıştırılması öngörülen personelin sayısına ve niteliğine ilişkin teknik şartnamede veya sözleşme tasarısında düzenleme yapılabilir.